REFERENCIE  

Mudr. Dana Bohmová


"S radosťou si dovolím napísať zopár úprimných a pozitívnych slov.

Pani Candrákovú som stretla v Cambridge International school kvôli starostiam, ktoré som mala s mojou najmladšou dcérou.

Od prvej chvíle som oceňovala láskavý, empatický ale aj profesionálny prístup. Vďaka tomu sa moja dcéra viac otvorila a mohli sme viac rozumieť, zdielať a pomôcť v jej problémoch.

Lucii sa v krátkom čase podarilo po veľmi citlivom, ale odhodlanom prístupe zistiť, že znižený príjem potravy u mojej dcéry nemá anorektické pozadie, ale spôsobujú ho stavy vypätia a diskomfortu pri nepríjemných situáciach. Moja dcéra v nej našla oporu a odovzdala jej svoju dôveru.

Veľmi úzko so mnou komunikovala, čo som ako mama plná obáv o svoju dcéru veľmi ocenila.

Lucia v našom prípade našla príčiny, spolupracovali sme úzko na zvladaní neželaných situácii, pracovala po dohovore s vedením školy s celou triedou, aby sa atmosféra v triede zlepšila.

Lucia bola v tom čase pre nás zachranné koleso, ale aj niekto, kto videl veci jasnejšie ako ja sama. Aj s odstupom času možem len potvrdiť, že toto jemné, mladé žieňa je skvelou psychologičkou, so zmyslom počúvať, syntetizovať, určiť priority a smer a viesť veci k riešeniu."

Mária Tiňová

Psychologička, terapeutka

"P. Lucia Candráková bola učiteľkou psychológie môjho syna Michala na strednej škole. Bol rad, ze si vybral psychologiu, lebo vyucovanie bolo zaujimave a citil sa dobre pripraveny na zaverecne skusky. Obsah hodin a osobne rozhovory s p. Candrákovou mu tiez pomohli lepsie pochopit niektore udalosti v jeho zivote a ich dosah na jeho kazdodenne prezivanie. Aj ja osobne som mala moznost sa s p. Candrakovou rozpravat a zazit jej velmi ludsky, chapavy a otvoreny pristup."

Andrew Funnell

Deputy Head of Secondary School, Cambridge International School 

"Lucia worked as a Guidance Tutor & Teacher of Psychology for two years at The Cambridge International School in Bratislava, Slovakia. Lucia worked closely with students ranging from 7 to 19 years of age and in a variety of settings, ranging from one-to-one meetings to class and whole school audiences. Lucia also worked in partnership with the wider school community, including teachers, parents and external groups.

With student wellbeing & happiness at the core of Lucia's remit, she has worked tirelessly in supporting any student to be comfortable and make the most out of their education. Her happy, warm and supportive disposition makes her extremely approachable, and this is coupled with her professional approach to more sensitive matters relating to child support. Lucia has delivered whole-school assemblies with a focus in matters such as mental health, mindfulness and wellbeing, and this has been done in a very engaging & appropriate way.

As a Teacher of Psychology Lucia has guided a number of students through their international AS & A Level Psychology qualifications. Students have been very much supported, and led by someone with a high level of knowledge and understanding into the subject."


Nina Menkyňová

Terapeutka, koučka, inštruktorka jogy

"S Luckinym pristupom som sa stretla na sukromnej anglickej skole, kde pracovala ako skolska psychologicka.

Situacia, ktorej bolo treba celit, bola pre mna narocna, lebo som ju poznala aj zo svojej vlastnej terapeutickej praxe. Zaroven som bola matkou dietata, ktoremu sa v triede diali tazke situacie, v ktorych sa striedala rola obete a rola vinnika.

Hovorim o sikane, psychickej manipulacii, ci zneuzivani sily v detskom kolektive.

Lucka z mojho pohladu situaciu zvladla ako profesional a zaroven v nej ukazala svoj krasny pristup k detom, zalozeny najma na tom, ze si ziskala ich doveru.

Som Lucke vdacna za to, ze nam pomohla celu situaciu riesit, bola iniciativna, kooperujuca, ludska a priama zaroven."

Michal T.

Absolvent Cambridge International School 

"Ako student som asi rok chodil k Luci Candrakovej na sedenie zhruba kazde dva tyzdne. Pomohlo mi to si uvedomit niektore veci a pocut nestranny pohlad, ktory ma zaroven vedel trochu usmernit. Lucia je velmi chapava. Vie sa vcitit do koze druhych a ja osobne som citil z jej strany zaujem riesit moje problemy. Moja skusenost s nou bola velmi pozitivna. Odporocam ju komukolvek kto hlada pomoc sa v zivote posunut trochu dopredu."


Denisa Križanská

Zástupkyňa riaditeľa, Cambridge International School 

"Lucia pracovala pre Cambridge International school ako školský psychológ pre žiakov základnej a strednej školy. Jej úlohou bolo poskytovať podporu študentom s poruchami učenia aj správania prostredníctvom ich pravidelného pozorovania a následne s nimi podľa potreby individuálne alebo skupinovo pracovať. Luciinou úlohou bolo taktiež spolupodieľať sa na vytváraní podporného a bezpečného prostredia pre učiteľov školy a komunikovať s rodičmi žiakov, ktorí boli aktuálne predmetom jej práce.

Na práci Lucie som si vážila najmä jej ľudský a individuálny prístup voči každému jednému dieťaťu a jeho potrebám. Vzhľadom k rôznym procesom, ktorým sa venovala v rámci svojej pracovnej náplne, vysoko oceňujem Luciinu objektivitu a schopnosť citlivo a dôsledne vytvoriť intervenčný plán pre každé dieťa a jej schopnosť preniknúť do hĺbky problému a venovať jeho riešeniu potrebný čas. 

Jej lojálnosť, profesionalita a súčasne citlivý pristúp vytvárali priestor pre otvorenú komunikáciu medzi školou na jednej strane a rodičmi na strane druhej. A práve táto komunikácia veľmi uľahčovala riešenie akýchkoľvek vzniknutých problémov v prospech konkrétneho žiaka. 

Luciine pôsobenie na CIS považujem za veľký dar pre všetkých zainteresovaných."

Martina Himi

Style Me Today

"Náš syn (vtedy študent posledných dvoch ročníkov na Cambridge International School) absolvoval s Luciou nejednu konzultáciu. Jej pria

teľský, ústretový, nenútený, ale zároveň účinný prístup bol cestou k vybudovaniu silnej dôvery. Komunikácia s nami, rodičmi, bola tiež transparentná a otvorená.

Lucia poňala otázky etiky, empatie, vzťahov k ostatným spolužiakom, kamarátom, učiteľom a aj rodičom bez zbytočného moralizovania. Vždy rešpektovala jeho osobnosť a názory. Nedávala učebnicové návody a nechávala mu priestor aj na typické odporovanie. Výsledkom bol chápavejší, rozumnejší, tolerantnejší, trpezlivejší a nesporne vnútorne vyrovananejší syn.

Určite Luciu vrele odporúčame. "

Angelika K.

Absolventka Cambridge International School 

"Hľadáte psychológa ktorý vás neberie ako jedného z milióna, ale má k vám naozaj individuálny prístup? Ktorý vás pomôže nasmerovať ísť strmhlav proti vašim problémom? Alebo ktorý vám pomôže nájsť vnútorné šťastie a pocit že ste naozaj dôležitý? Lucka je úžasná psychologička. Pomohla mi vybudovať si sebadôveru a samostatnosť. Konzultovali sme ako pristupovať k boju proti depresiám. Ukázala mi, že existuje mnoho ciest, ktorými sa človek môže vydať, pokiaľ bude chcieť. Úprimne môžem povedať, že bola takým svetielkom, ktoré mi dávalo nádej, že aj ja sa môžem mať dobre. "

Pokiaľ hľadáte psychológa, ktorý vás vníma ako človeka, nie ako pacienta, Lucka je tým správnym psychológom. Vrelo ju odporúčam aj na tvrdohlavé povahy."

Ľuboš Libiak 


"Lucka nam velmi pomohla v tazkej rodinnej situacii kedy extremne empaticky a upokojujuco komunikovala. Takisto sa nezistne stretla s nasim 'pacientom' a naviedla ho na cestu sebareflexie a uvedomenia si svojho problemu, ktory uz nevedel zvladnut svojpomocne.Aj vdaka Luckinmu zasahu je situacia v nasej rodine opat pokojna, zaco jej patri velke a uprimne dakujem" 

Claire Smith BA Hons.

 Zástupkyňa pre strednú školu, Cambridge International School

"Since arriving at the school Lucia has consistently demonstrated enthusiasm and a positive attitude to her role and the teachers and students she supports. As the school's School Psychologist, she has assumed the key role of co-ordinating the support for students who have been diagnosed with, or identified as potentially displaying, the symptoms of a Special Educational Need. Within this role, she rapidly conscientiously organised and methodically assessed the current situation and she has displayed commitment in establishing and implementing planning for improvements. She has also successfully established a system for meeting both Primary and Secondary students who require her support in 1:1 counselling. In order to support the development of PSHE (Personal, Social and Health Education) in the school, Lucia has also enthusiastically planned and delivered successful, entertaining, motivating and educational assemblies to both Primary and Secondary students and she has provided support and guidance to teachers, when planning and teaching PSHE lessons. In her role as a Primary Classroom Assistant, her calm and positive approach to supporting groups of students and to classroom management has made a significant impact on the behaviour and progress of a number of students in the classes she supports, and the teachers within the classes greatly value her input with both planning and delivering the Primary curriculum. Lucia has also contributed greatly to the life of the school, by introducing and teaching a fun (and at times challenging!) weekly cardio-vascular exercise class to her teaching colleagues. "

Sarah Bell

Year 3 Class Teacher, Cambridge International School 

"Lucia is a capable and reliable member of staff. She shows genuine concern for the children that she works with, valuing each pupil as an individual with specific abilities and needs. She works very well as part of a team and has shown that she is willing to go the extra mile to maintain a positive working environment for others. This is demonstrated through her smiley and interested nature, the time that she commits to planning and, more specifically, her willingness to run extra-curricular activities for staff at CIS. Lucia has a professional and encouraging manner in how she relates to parents of pupils in the school and other members of staff, both in verbal communication and emails. Lucia has been a pleasure to work with and would be an invaluable member of your staff team due to her wide ranging skills but also because of her hard-working, caring and positive approach to work.